Route door himalya range naar Ladakh range - Reisverslag uit Delft, Nederland van Ruud & Anita Breedeveld & van Gorkum - WaarBenJij.nu Route door himalya range naar Ladakh range - Reisverslag uit Delft, Nederland van Ruud & Anita Breedeveld & van Gorkum - WaarBenJij.nu

Route door himalya range naar Ladakh range

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Anita

21 Juni 2015 | Nederland, Delft

Lieve allemaal,

Ongeveer 25 jaar geleden zag ik voor wie hem kent auteur Dolf de Vries op tv die had een reisboekje geschreven, Ladakh, het Dak van de Wereld. Een geïsoleerd gebied waar je maar 5 maanden per jaar naar toe kan vanwege de sneeuwval. Ze noemen het ook "klein Tibet". Het enige wat ik toen kon denken was; daar wil ik ook naar toe.
Maar eerst kwam Nepal op mijn pad. Een land dat mij tot in het diepst van mijn ziel geraakt heeft.
En nu over 2 weken, komt een lang vergeten droom uit. En ook nu weer ervaar ik het als een cadeau aan mijn ziel. En dat geeft een ongekend gevoel van rijkdom en dankbaarheid, dat je voor altijd in je hart meedraagt.
Oké, Noord India met een reis van 500 km dwars door de Great Himalya range naar de Ladakh range en omdat ik landkaarten zo leuk vind, heb ik net als van Nepal ook een kaart van Noord-India bij de ANWB kunnen scoren. Sowieso fantastisch dat, zo in detail, landkaarten van zover weg te krijgen zijn. Het is zo leuk om de weg die je gaat via de kaart te volgen en ook het hele gebied in zijn geheel te kunnen zien.
Daarom heb ik een foto gemaakt van bijna het gehele gebied waar we doorheen reizen en een foto van ons einddoel Leh in de Ladahk range gemaakt zodat, voor wie dit leuk vindt, dit kan zien.

En ik heb, na 13 jaar, afscheid moeten nemen van de mijn eerste bergschoenen. Ze hebben me dichtbij huis en ver van huis op de prachtigste, en mooie, leuke, lieve plekken gebracht. Nadat ik een foto van ze had gemaakt kon ik ze wegdoen.

Tot zover een berichtje van mij.
En ook nu weer Namasté
Anita



  • 21 Juni 2015 - 11:59

    Hellen:

    Het gaat echt opschieten. Zeker leuk om via de landkaart jullie pad te volgen.
    Het lijkt met geweldig!! Ja... die schoenen hebben vele verhalen te vertellen en de ouderdom is zichtbaar. Ze hebben hun tijd gehad en zijn aan vervanging toe, nieuwe schoenen nieuwe verhalen.
    Geniet van het aftellen, voorbereiden en verheugen. We gaan jullie op de voet, met nieuwe schoenen, volgen.
    Liefs,
    Hellen en Dick

  • 21 Juni 2015 - 20:02

    Jan Yvonne:

    hoi lieverds
    de mooie en geweldige reis komt voor jullie
    steeds dichterbij.spannend hoor.
    de schoenen zeggen genoeg over de vele verhalen en de wandelingen.
    heel leuk om op de landkaart te kijken en jullie te volgen.
    dan zijn de nieuwe schoenen heel wat waard voor deze bijzondere reis.
    geniet van de voorbereidingen en wat komen gaat.
    we gaan jullie zeker volgen.heel leuk.
    liefs dikke pakkerd.
    jan en yvonne

  • 21 Juni 2015 - 23:18

    Jacqueline:

    Vaak zijn de voorbereidingen bijna net zo leuk als de reis zelf !

    Je hebt helemaal gelijk met die landkaarten, veel leuker dan de digitale. Je kan er lekker op schrijven, tekenen en je bent altijd blij als het weer fatsoenlijk is opgevouwen !

    Heerlijk dat na 25 jaar jouw droom uitkomt, het duurde even maar dan heb je ook wat.

    Ben zeer benieuwd naar de reisverslagen. Geniet ervan samen met Ruud en kom heelhuids terug.

    Jacqueline

  • 22 Juni 2015 - 22:19

    Maaike:

    In een woord GEWELDIG!
    Jullie gaan weer een fantastische reis beleven samen.
    Je gaat niet even op vakantie, je komt in een andere cultuur die loodrecht op onze westerse cultuur staat.
    Eerst Nepal en nu het bijzondere India...
    Geniet van de voorbereidingen, wat ook soms spannend zal zijn :-)

    Wij reizen allemaal een beetje mee met jullie, lieve schatten!
    Liefs
    Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud & Anita

Actief sinds 22 Sept. 2011
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 23087

Voorgaande reizen:

03 Juli 2015 - 24 Juli 2015

India/Ladakh in Tibetaanse sferen

08 Oktober 2011 - 04 November 2011

Never Ending Peace And Love

Landen bezocht: