Reis was geweldig mede door goeie gids - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Ruud & Anita Breedeveld & van Gorkum - WaarBenJij.nu Reis was geweldig mede door goeie gids - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Ruud & Anita Breedeveld & van Gorkum - WaarBenJij.nu

Reis was geweldig mede door goeie gids

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Anita

21 Oktober 2013 | Nepal, Nepalgunj

Dag allemaal,

We zijn weer terug in Nederland na een geweldig mooie reis. En dat is mede dankzij trekkingsageny "Himalayas on foot pvt.ltd" waar we ons hotel in Kathmandu, de trekking, en hotel in Pokhara per email hadden geregeld met daarbij alle vervoer per auto en vliegtuig. En natuurlijk onze gids Rajendra (Raj) die ons tijdens de trek "Pokhara - Muktinath - Jomsom" echt in de watten heeft gelegd.
Zijn motto: You happy, I'm happy ! En zo werkt het ook.
Raj is opgewekt, heeft verantwoordelijkheidsgevoel, is realistisch, weet veel over Nepal, hindoeïsme en boeddhisme en de bergen.
Hij is al 9 jaar gids en kent daardoor natuurlijk heel veel mensen in de bergen en de lodges. Hij krijgt veel voor elkaar en weet de goeie plekken. Hij denkt mee, is behulpzaam, regelt, en neemt ook afstand.
Hij werkte samen met porter (drager) Lochan, die tijdens zijn studie wat geld wil verdienen als porter. Een bescheiden en zeer prettige jongen, en was zeer geïnteresseerd in van alles en nog wat.
Het is natuurlijk zo dat het met de een anders klikt dan met de ander. Maar wat heel belangrijk is, en ik heb het inmiddels 4x mogen ervaren, is dat Raj alle kwaliteiten in zich heeft die een gids, wil hij goed en bekwaam zijn, in zich heeft. En we hebben tijdens onze reis ook andere ervaringen gehoord.

Daarom voor iedereen die dit leest en interesse heeft in Nepal hier de nodige hotelinfo en emailadressen.

Himalayas on foot pvt.ltd

familyhomepokhara.com
Pokhara

• 21 Oktober 2013 - 21:17

Jacqueline:

Blij dat jullie genoten hebben en dat jullie weer veilg thuis zijn !