Back from Trek - Reisverslag uit Delft, Nederland van Ruud & Anita Breedeveld & van Gorkum - WaarBenJij.nu Back from Trek - Reisverslag uit Delft, Nederland van Ruud & Anita Breedeveld & van Gorkum - WaarBenJij.nu

Back from Trek

Door: ruudanita

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Anita

24 Oktober 2011 | Nederland, Delft

Lieve allemaal, we zijn weer terug na 8 spectaculaire dagen !!
Want ook de dagen met de jeep waren niet zonder risico. Het is zo moeilijk te vertellen hoe zo'n reis is, want je gaat over wegen, die eigenlijk geen wegen zijn. dit komt door de landslides die dagelijks voor komen. De hoogte is soms wel 3000 meter. Vrachtwagens die vast kunnen komen te zitten en die losgetrokken moeten worden. Iedereen moet uit uitstappen en een stuk verder lopen. We zijn met de jeep gegaan omdat het reizen met de localbus een soort van zelfmoordpoging is, dus wij waren verstandig !
Nu de trekking zelf die was zwaar het was een klim van 1500 meter naar 3500 (4000 meter). Het was ook steil omhoog, over keien, watervallen, hangbruggen, ook weer landslides, dus zand en losse stenen. Door oerbossen met apen, gigantische watervallen, volgen we een bulderende Langtang rivier naar de Langtang vallei. Hier waait een frisse tot koude wind. We hebben zon gehad en .... sneeuw !! We hebben in geweldige lodges geslapen, dat houdt in, alleen twee bedden, buiten douchen en toilet buiten.
Langtanggebergte is het gebied van de Tibetanen omdat je zo dicht bij Tibet zit. En dat is een prachtig volk. We hebben dan ook tibetaanse bergen gezien(bordermountains).
De gids en porter die mee waren waren geweldig en zorgden overal voor.
Yvonne, dit is helemaal jou ding hoor ! je kan ook nog aansluitend Helambutrek doen !!

We hebben net weer heerlijk gegeten en gaan morgenmiddag naar Nargakot, hopen met zonsopgang de Mount Everest te zien. Duim maar voor ons.

Dikke kus en namaste van Ruud en Anita

• 24 Oktober 2011 - 13:46

Yvonne:

Zal ik dan toch nog maar een keer naar Nepal gaan? Krijg er weer heel veel zin in als ik dit zo lees!!
    Wat staat er verder nog op jullie programma....buiten heerlijk eten natuurlijk! Ben benieuwd naar de rest van jullie plannen.
    Yvonne

• 24 Oktober 2011 - 16:30

Beryl :

heeei ruud en anita leuk hoor als ik dat allemaal zo hoor ik ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben en dat het zo leuk is ik mis jullie wel hoor ;) een heeeeeele dikke kus van mij en de groetjes van hier ook van opa en oma

• 24 Oktober 2011 - 18:23

Maaike:

Wouw wat een mooie foto's en zoooooo heerlijk als ik jou daar zie zitten voor jullie lodge. Met een heerlijke bak koffie/thee.... genietend van alles.
    Knuffel van mij

• 24 Oktober 2011 - 18:33

Jan En Yvonne:

ha ruud en anita wat een prachtige
    natuur een hele belevenis die trektocht.fijn dat we weer van jullie gehoord hebben.veel plezier samen.
    liefs knuffel

• 24 Oktober 2011 - 18:41

Martine:

Wow! wat klinkt dat spannend... Maar aan de foto's te zien en jullie enthousiasme zijn de hindernissen de moeite waard geweest. Nu even vakantie? ;) groetjes!

• 24 Oktober 2011 - 19:31

Petra:

Hoi luitjes, eindelijk weer een berichtje maar wat een tocht is dat geweest mooie foto's.
    Het is al weer de tweede week gaat toch snel ik mis jullie wel hoor. Ga nog maar lekker genieten. Hier alles oke en ook de groetjes van mijn ouders.Tot het volgende bericht. Kus xxx.

• 25 Oktober 2011 - 09:33

Ginger Swinkels:

Jongens, wat is het een feest om met jullie mee te reizen, door jullie verhalen en prachtige foto's. Het is duidelijk dat het indrukwekkend is. Geniet ze en blijf vooral delen, want ik vind het heerlijk.
    Liefs, Ginger

• 25 Oktober 2011 - 19:11

Maaike:

Bedankt voor geweldige kaart :-)

• 25 Oktober 2011 - 21:21

Marja En Frans:

Hoi Anita en Ruud,

Mooie foto's en leuk reisverslag. We reizen mee en genieten ervan. Nog veel plezier samen.
    Knuffels

• 26 Oktober 2011 - 19:39

Eindelijk weer terug van de tocht! Tijd gaat zeker wel snel he? Leuke foto's ook hoor. En bedankt voor jullie kaartje, ik heb t vandaag ontvangen. Fijne dagen nog daar! Liefs, Denise

• 28 Oktober 2011 - 04:54

B, G, G En Opa, Oma:

hooi ruud en anita
    bedankt voor jullie leuke kaartjes we vonden het erg leuk dat we een kaartje kregen en om te lezen dat het zo geweldig is

de groetjes van hier