van Nargakot tot Pokhara - Reisverslag uit Delft, Nederland van Ruud & Anita Breedeveld & van Gorkum - WaarBenJij.nu van Nargakot tot Pokhara - Reisverslag uit Delft, Nederland van Ruud & Anita Breedeveld & van Gorkum - WaarBenJij.nu

van Nargakot tot Pokhara

Door: ruudanita

Blijf op de hoogte en volg Ruud & Anita

28 Oktober 2011 | Nederland, Delft

Dag lieve allemaal, We hebben weer een en ander beleeft.
We zijn met een superdeluxe auto naar Nargakot gereden om de zonsopkomst over de Everest etc. te zien, helaas geen uitzicht wel een zonsopkomst. De hotelkamer was zeer luxe, zelfs een groot tweepersoonsbed, maar het blijft Nepal...... in de ochtend was er helemaal geen water. Dus dat was weer wat improviseren. Met onze gids (soms ontkom je er niet aan) een wandeling gemaakt door de vallei van Kathmandu, langs traditionele huisjes en het landleven. Heel leuk en mooi. Het zou een wandeling van hooguit 2 uur zijn het werden er 4 !
Daarna met luxe auto naar paleisstad Baktapur. Vanuit daar weer naar Kathmandu. De andere ochtend om 6.30 uur werden opgehaald voor bustocht naar Pokhara. Er was een overboeking dus wij en een deens meisje gingen met een andere bus. Bij vertrek bleek de bus een lekke band te hebben. Band werd verwisseld en werd in de bus gelegd. Vervolgens gingen we naar een bandenplakkerij (nepalese kwikfit) en na een uur konden we vertrekken. Na 2 uur was er een stop en vervolgens gingen we verder. Na een kwartier kwam er rook uit de motor, er werd water gehaald. Iedereen de bus uit, en er weer in. Tevens waren de mannen met zijn allen druk bezig het probleem te verhelpen. Vervolgens konden we verder. Na een kwartier kwam er rook uit de motor, bleek er zat geen olie meer in. er werd olie gehaald, na een uur konden we verder. Na kwartier weer rook, nu kon de bus niet meer verder. Er werd druk gebeld, maar geen bus die ons op kwam pikken. Iedereen zeer verontrust want het is ook nog eens Diwali festival, 4 dagen feest, een soort kerstmis en iedereen wil naar familie. Out of the blue (gezonden door Boeddha ?) kwam daar een bus waar we met mee konden rijden. Dachten we zo verder te kunnen moesten we overstappen op ander bus.... Local Bus !! we moesten op het dak.... nou echt niet ! We hebben ze gezien en het is al erg om in de bus te moeten zitten. Enfin.. het wordt een heel verhaal, na 10 uur kwamen we aan in Pokhara. Het Hotel is geweldig, een heel ruime kamer met groot tweepersoonsbed. Mooi en schoon hotel. Heerlijk we hebben nu echt vakantie, 4 dagen maar liefst. We zijn nog bij een foundation voor kinderopvang geweest, gaan morgen terug om de spullen te geven die we hebben meegenomen van huis. We gaan met het vliegtuig van Pokhara terug naar Kathmandu..... wat een luxe allemaal.

nameste Anita en Ruud

• 28 Oktober 2011 - 10:43

Marco Flanderhijn:

Jezus, wat een (leuk) gedoe allemaal! Jullie nog bedankt voor de kaart, errug leuk, dat jullie daar nog tijd voor hebben gehad? En.........NOG 7 DAGEN IN HET VOORUITZICHT!!!!! Wat gaat het hard!

Leuk jullie weer in levende lijve te zien en te spreken!

Nog heel veel plezier en see ya in het vlakke land!

Marco

• 28 Oktober 2011 - 10:54

Martine:

Mooi verhaal! Nog geneuriet in de bus Anita? ;) moest ik ineens aan denken...

Groetjes,

• 28 Oktober 2011 - 12:43

Petra:

Hey daar, wat een verhaal word al moe als ik het lees!!! maar fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Bedankt voor de kaart erg leuk.
    Geniet nog even van de dagen. Groetjes van hier, XXX

• 29 Oktober 2011 - 12:56

Opa En Oma:

Ruud en Anita we staan versteld van alles wat jullie beleven. Het lijkt me geweldig, maar blijven toch maar liever in ons eigen landje. Wij kijken al vol verlangen uit naar 4 november, dat ik je weer kan omhelzen. Maar geniet nog maar lekker even hoor. Met ons gaat alles goed en bedankt voor de kaart.

Dikke kus Pa en Ma

• 29 Oktober 2011 - 15:46

Jan En Yvonne:

hoi lieverds.
    bedankt voor de leuke kaart.
    de fotos zijn ook weer mooi.
    wat een belevenis met die busreis heel avontuurlijk allemaal.geniet nog van de laatste week.
    liefs knuffels.

• 30 Oktober 2011 - 14:19

Fabiola En Wim:

hallo ruud en anita
    we zijn weer in de ether
    we hebben de reis verslagen gelezen
    het moet een hele belevenis geweest zijn.
    bedankt voor de kaart, en wat een
    mooie foto,s
    nu nog een paar dagen lekker
    genieten
    liefs fabiola en wim

• 30 Oktober 2011 - 22:53

Paul En Anja:

Wat een belevenissen zeg en prachtige foto's. Leuk om te lezen, mee te genieten en toch wel een beetje jaloers.... Bedankt voor de mooie kaart en geniet nog van de laatste dagen in dat geweldige land. Knuffels en dikke kus, Paul en Anja